perjantai 30. marraskuuta 2012

Näin hoidan kynsiäni

Heippa kaikki lukijat! Mulle on ehotettu että tekisin postauksenjossa kerron miten hoidan kynsiäni, no vaikka en kovin erikoisesti hoida, tää on silti kiva tehdä (: Tässä samalla teen toisenki postauksen, mutta sen laitan huomenna sitte vasta julkasuun, siinä esittelen nykyset lakkaukset.

Mutta asiaan, eli minun kynnet on luonnostaan aika kestävät ja kasvaa pitkiksi, kunhan vaan jaksan kasvattaa ja olla varovainen niitten kans. Tietenki asiaan auttaa se, että mulla on aina monta kerrosta kynsilakkaa niitä suojaamassa, pääasiassa ne lakkakerrokset auttaa siihen, kun välillä mulla sattuu liuskottuun muutama kynsistä, niin se pitää ne liuskat paikoillaan eikä pahenna tilannetta.
Ja kynsien kasvua nopeuttaa kynsinauhojen hierominen, mulla ruukaa aina olla mukana laukussa käsivoide tai meikkipussissa pieni pullo kynsinauhaöljyä ja päivän aikana hieron niitä kynsinauhoihin, kynsien kasvun nopeuttamisen lisäksi ne saa kosteutusta ja pysyy hyvässä kunnossa. Erityisesti näin talvella suosittelen pitään käsivoidetta aina mukana! Mulla on nyt vähän niinku tämmönen tarkotus että joka päivä koitan hieroa kynsinauhoja, että sais nopeaa lisää pituutta näihin.
Sitten kynsien pitkinä pitämiseen myös auttaa se että kynsien kärjet on kunnossa, sillon kun ne alkaa liuskottuun tai muuten halkeileen, kynnet katkeaa helpommin. Liuskottumista voi vähän helpottaa se, että viilaa kynnet oikein, tosi moni viilaa kynnet väärällä lailla, eli edestakaisella liikkeellä ja liian karhealla viilalla, jolloin kynnet alkaa helpommin liuskottua. Viilaus olisi hyvä tehdä hienolla viilallla esim. lasiviila, tietenki jos on kova rakenne kynsissä, ei viilan tarvi olla niin hieno kuin haurailla kynsillä. Kun viilaa kynttä, kannattaa se tehdä yhteen suuntaan tehdyillä vedoilla aina kerrallaan ja viilauksen lopuksi vetää viilalla vielä kynnen päästä alaspäin, joka sulkee viilauksen aukaisemat kynsien kerrosten välit. Jos kerroksien väliin pääsee helposti vettä, se voi auttaa kynttä liuskottumaan. Jos paljon on tekemisissä veden kanssa, voi sekin vaikuttaa kynsiin, mulla kun on aina lakatut kynnet, ei vesi pääse paljoa vaikuttamaan kynsiin vaikka kesälläkin läträän vedellä paljon päivittäin ja tosiaan kyllähän tuola koulussakin tulee kokoajan pestyä käsiä ja kasvohoidossa liotettuakin niitä.
Jonkin verran myös kynsilakanpoistoaineella on vaikutusta kynsiin esim. jos oikein voimakkaalla asetonipitoisella lakanpoistoaineella aina poistaa, se saattaa haurastuttaa kynttä, en suosittele sellaista hauraan ja ohuen kynsirakenteen omistajille.
Kun kynsinauhoja hoitaa pukkimalla niitä kynsinauhatuotteen jälkeen taakse päin jollain esim. appelsiinipuutikulla, kannattaa olla varovainen eikä kannata kerralla saada kaikkea kynnen päällä olevaa kynsinauhaa iroitettua, koska jos on liian kovakourainen, kunsijuuri saattaa vähän vahigoittua ja siihen kohtaan kynttä kasvaa kuoppa. Siitä kohtuu joskus kun ihmisillä on tosi epätasaiset kynnet. Yleensä kynsijuuri ei niin pienestä lopullisesti vaurioidu, mutta eihän se kovin kivan näköistä ole jos kasvaa niin. Mulla itellä ei ole juuri ongelmaa kynsinauhojen kanssa, en tiedä mistä tää johtuu, mutta mulla kynsinauhat ei millään ala kasvamaan kynnen päälle, oikeastaan kun tarkkaan katsoo, mulla ei juuri ole kynsinauhaa vaan kynnen jälkeen alkaa heti kynsivalli. En leikkaa kynsinauhoja pois, vaan ne eivät vaan kasva siihen kunnolla. En oo kyllä koittanu olla pitkiä aikoja hoitamatta kynsinauhoja, saattaishan ne sitte alkaa kasvamaankin siihen päälle, mutta en usko että kovin nopeaa, koska kynsivallikaan ei ole ihan kynnessä kiinni, vaan ihan irti lähes juureen asti ja siksi sinne alle saattaa isoimmatkin glitterit lakoista jäädä helposti. Pitää aina hammastikulla kaivella ne sieltä :D On kyllä kiva että näitä ei paljo tarvitse olla hoitamassa, kiireen keskellä pysyy kauankin hyvän näköisenä. En tiiä yhtään saatteko selvää kaikesta mitä koitan selittää mutta koitan tehä sen niin selvästi ku pystyn. Mutta siinä oli muutamia minun ohjeita ja omia kynsienhoitotapoja ja pikkusen tietoa mitä on mulle kertyny päähän :D
Jos on ohuet ja hauraat kynnet, ei mullakaan valitettavasti oo mitään taikakeinoa, miten ne sais pysyyn pitkinä, mutta toivottavasti mun jotku neuvot ees vähän auttoivat (: Ja ihan kaikkea tietoa en tähän kirjottanu, mutta mielellään vastaan kysymyksiin parhaani mukaan jos teillä tulee jotain mieleen kynsien hoitamisesta tai oikeastaan mistä vain (: Tähän loppuun vielä muutamia kuvia kynsienhoitoon liittyen.
Tässä pari minun käyttämistä lempparikäsivoiteista, mulle on tärkeää että voiteessa on ihana tuoksu ja päivällä käytettävässä voiteessa että se imeytyy ihoon nopeaa eikä jätä ihon pintaa tahmaiseksi. Tässä Ldb: n käsivoide, jota käytän päivisin ja Primon yövoide käsille ja jaloille, tosi ihanaa kun illalla laittaa niin aamulla on pehmeät kädet. Vielä joskus minun käsienhoitonurkasta löytyy minun ehdottomat lempparit Orlyn Rich reneval käsivoiteet, kaikki neljä ja Opin Avojuice käsivoiteita monta, en osais ees valita nuista yhtä parhaan tuoksusta ku kaikki on nii ihania!
Minun nykyset kynsinauhatuotteet on nää kaks, tuon ison pullollisen öljyä ostin siks ku ei ollu kovinkaankallis ja niin kiva tuo pullo, osottautuki hyväksi ku testasin. Ja lopussa oleva Dependin kynsinauhaöljy, jossa on kiva appelsiininen tuoksu.
Tässä yks minun lasiviiloista, ennää en yleensä muita viiloja käytäkkään ku nuita. Olis ollu kiva kuvata minun lemppari blingbling viilaki mutta se on just nyt jossaki hukassa :D Ja tuossa tuomonen perus appelsiinipuutikku, jota voi käyttää moniin tarkotuksiin kynsinauhojenhoidon lisäksi.
Tätä samaa kynsilakanpoistoainetta oon käyttäny aina, välillä jotaki muita oon testannu mutta tällä lähtee hyvin. Ollaan luultavasti tekemässä kohtapuoliin tukkuun tilausta, niin sitte ostan sieltä kunnon pullollisen sitä poistoainetta ku oon sitä käyttäny aina koulussa ja tykkään siitäki. Tullee halvemmaks.

2 kommenttia:

  1. Kiitos hyvistä vinkeistä,itselläni on liuskoittuneet kynnet,ja yritän päästä siittä eroon. Mutta ne vaa aina tuppaa uudelleen ja uudelleen liuskoittumaan.
    Mutta vielä kerran kiitos! :)

    VastaaPoista